dyslexi   fallerejblogg

dyslexi fallerejblogg

Gunillas åsikter

- Välkommen!

skriva på eller att inte skriva på

ÅtgärdsprogramPosted by Gunilla Sunday, February 11 2007 18:57:18

Det här med att skriva på ett åtgärdsprogram.

Det är väldigt viktigt för skolan - vet ni varför?
Jo, det är för att man inte ska kunna komma i efterhand och hävda att man inte har fått den hjälp man har rätt till i skolan.

Det blir ju lite absurt om man då inte följer upp det som står i åtgärdsprogrammet.

Om jag beställer en vara - då skriver jag ju inte på för leveransen innan vara verkligen är levererad, eller hur?

Om skolan föreslår en massa åtgärder som låter jättebra och man skriver att åtgärdsprogrammet gäller från dagens datum t.o.m. till exempel vårterminen åk. 7
Föräldrarna skriver på.
Sen händer ingenting.
Då finns ju underskrifterna där - och skolan kan visa att det minsann fanns ett åtgärdsprogram.

Det måste finnas ett slutdatum för åtgärdsprogram, då man har ett uppföljande möte för att gå igenom vad som har uppnåtts.
"Processinriktat arbetssätt"

Jag anser att ett åtgärdsprogram skall skrivas på när det upprättas.
- Man har godkänt de föreslagna åtgärderna
Sen ska föräldrarna vid det uppföljande mötet skriva under att det man kom överens om verkligen blev gjort.

- Vad är det annars för mening?

  • Comments(2)//blogg.fallerej.se/#post4